Tee lupaus..

..joka pitää

 

Joulumieltä ja isosti lepoa! olen lomalla 23.12-1.1.2018!

Hierontaa opiskelijahintaan!

Voit elokuun alusta varata itsellesi edullinen hieronta opiskeluhintaan 25e / 60min (sis. alv. 24%). Yhteydenotot sähköpostiini treenataan(a)luukku.com.

Endorfiini

Pitkä syksy ja pimeä kausi edessä - miten selviämme siitä hymy huulilla?

"ENDORFIINIHUMALA"- termi kehitettiin 1970 -luvulla kun havaittiin, että LIIKUNTA lisää veren sekä aivojen endorfiinitasoja. Endorfiinit ovat keskushermossa esiintyviä hormoneja, elimistön ITSE tuottamia välittäjäaineita, jotka sitoutuessaan saavat aikaan HYVÄNOLONTUNNETTA  että lievittävät KIPUA.

JOTEN, jos oikein potuttaa, ärsyttää, väsyttää, kiristää mieltä:

  1. Nuku hyvin (älä aliarvioi levon tärkeyttä vaan kunnioita sitä)
  2. Lähde lenkille, jumppaan, uimaan, liikkumaan.
  3. Mene hierontaan/akupunktioon
  4. Mene saunaan/avantoon
  5. SYÖ hyvin
  6. Nauti lasi punaviiniä ja muutama pala tummaa suklaata

Yksikin näistä saa sinut voimaan paremmin!

  

Miksi punaisia marjoja kannattaa syödä?

Marjoissa on paljon kuituja, joka tasaa verensokeria ja hidastaa mahalaukun tyhjenemistä.  Kuidut ehkäisevät ruansulatuskanavan sairauksia.

MANSIKKA: eniten folaattia - folaattia on tärkeä anemian estämisessä sillä punasolujen rakennus vaatii folaattia.

Punaherukka: eniten kaliumia ja kuituja - kalium on natriumin vastavaikuttuja,jonka avulla voidaan ehkäistä natriumin elisuolan haittavaikutuksia.

Marjojen tärkein antioksidantti on c-vitamiini. Hedelmät ja marjat ovat tärkein c-vitamiinin lähteemme. Se parantaa myös raudan imeytymistä.

Nauttikaa siis kesän sadosta ja varastoikaa pitkän talven varalle ne pakkaseen!

Ravinto

Tutustu Ravintovalmennuksiin Palvelut -sivulla!

Vesiliikunta

Haluatko oppia uimaan tai parantaa uintitekniikkaasi? Ota rohkeasti yhteyttä!

Loppukesän ulkotreenit

31.7. maanantaista 5 kertaa, klo 18-19 Piikkiön portailla. 45e / 5 kerran kortti (sis. alv 10%)